A morte chegou sobre os
raís do progreso. No día grande de Galiza, un día de festa e de
reivindicación, a traxedia golpeou os internos do noso país. Faise
moi compricado escribir estas liñas. As imaxes son terríbeis.
Circulan pola miña testa as viaxes nese mesmo tren, a xente que
coñecín nel.
Son 78 os mortos. Toda a
cidade está asolagada pola tristura. Recintos onte deportivos, son
hoxe improvisados tanatorios. As familias deambulan na procura de
información. As chamadas de teléfono sucédense sen resposta.
Hoxe irá todo o cortexo
gubernamental. Pasearán rodeados dunha lexión de gardacostas para
que ninguén se lles achegue. Logo finxirán consternación. Quizais
Feijoo, o noso narco-presidente, bote polos seus ollos unhas cantas
bágoas, como nas eleccións. E todos presenten as súas falsas
condolencias ás familias das vítimas.
Nada disto tería que ter
ocorrido. Ocorrerá coma no metro en Valencia. Ou, perto na memoria,
o caso do afundimento do Prestige. O propio xuiz do caso, recoñeceu
que “non están todos os que deben estar”, unha clara alusión á
falla de representantes do Estado, aqueles que tomaron malas
decisións ou negáronse a afrontala evidencia.
Por iso, coa carraxe e coa
dor, debemos ESIXIR responsabilidades. Que se investigue todo. Coa
nunca se fixo niste gris reino. Que se investigue con rigor, e se
publique todo. Que non deixen lar á especulación. E que caian
tódolos que deben caer. Non quedarnos en migallas. Hai 78 mortos que
merecen un respeto.
Os primeiros indicios
apuntan a un exceso de velocidade. Sen dúbida. Hai que lembrar que
un dos vagóns pasou por riba dun muro de 6 metros. A velocidade tivo
que ser moita. Horas despois, o propio maquinista, recoñeceu que ía
a 190 km/h, nunha curva na que a velocidade máxima é 80 km/h. A
propia Renfe, logo de non respostar ás chamadas durante varias
horas, recoñeceu en varias entrevistas que o tren ía con atraso. A
velocidade é o atraso. Poida que sexan as causas fundamentais.
Pero hai máis. Sen
dúbida, hai que saber se a propia Renfe presionou ós conductores
para que chegasen á hora. Sen dúbida fallaron tamén os famosos
anclaxes, eses nos que era imposíbel descarrilar. E a curva...
técnicos de fomento xa avisaron no seu tempo que era peligrosa. E
ninguén lles fixo caso. Non se quixo facer recta para non expropiar,
para non pagar máis. Ó final, de novo ronda o vampiro da economía.
Tódolos que denunciaron
que as obras do AVE estaban mal deseñadas, que non eran seguras,
teñen hoxe unha tráxica razón. O tempo e os acontecementos así
lla dan. Tódolos políticos que se rían, que lles chamaban
lengüeteiros, seguen hoxe no cargo. Non hai dimisións, nen se
agardan. É a desgracia de nacer na triste Iberia.
Sen dúbida hoxe é un día
de loito, de dor. Os próximos días marcarán o devalar do caso.
Veremos quen asume responsabilidades (os conductores), e tódolos que
van agochala testa baixo a terra (representantes de Renfe, de Adif,
políticos varios de tódalas cores). As boas palabras deixaran paso
ó esquencemento. E todo seguirá igual, coa mesma inseguridade de
entón, a mesma que se levou por diante 78 vidas.
E entre todo o panorama
desolador, unha antiga ministra en Córdoba estará brindando polo
traballo ben feito. Non sairá o seu nome no sumario do caso, pero
será a principal culpábel. Recortou en gastos, non atendeu ós
informes que desaprobaban esa obra e a súa xestión. Críase a máis
lista do patio de escola. So agardo que a xuíza Ayala a persiga
xudicialmente polo caso dos ERE. Aparte da malversación, que cumpra
mil anos de condena polo xenocidio de 78 persoas.
No hay comentarios:
Publicar un comentario